יומן מכבי (45) – מבט אל הפגרה

היכנסו לעמוד הפייסבוק "הבלוג של מתן גילור", לחצו על like וקבלו עדכון על כל פרסום חדש. אפשר גם בטוויטר https://twitter.com/matangilorblog.

או פשוט הירשמו בפינה השמאלית עליונה וקבלו עדכונים הישר לתיבת הדואר האלקטרוני.

***

אחרי ההפסד 1:0 למכבי תל אביב:

בטור הנוכחי אני רוצה להתמקד בשינויים שצריכים להיעשות בפגרה לטעמי. או, יותר נכון, איך, פחות או יותר, צריך להיראות הסגל בעונה הבאה.

יש לקחת בחשבון שהצמצום הצפוי בתקציב והפגרה הקצרה מכתיבים מינימום שינויים, וזה גורם משמעותי שהנחה אותי בכתיבת הטור.

כמו כן, בניגוד לסקירת הסגל בתחילת העונה.

*

שוער:

ג'וש כהן – הכי טוב במכבי מאז סטויקוביץ'.

גיא חיימוב/עומרי גלזר – אם מישהו מהם מוכן לבוא להילחם על מקומו כשמובהר לו מראש שברירת המחדל שכהן השוער הראשון, אשרהו. חיימוב שוער ליגת על לגיטימי וגלזר אחלה מחליף. אם לא, צריך לחפש שוער אחר באזור. ווואלה? לא חסר. אפשר להיות יצירתיים. נניח מוחמד קנדיל ששיחק העונה בליגה השניה. ואם לא מוצאים, שריף כיוף זו בחירה מניחה את הדעת מבחינתי.

גיל אופק – זול, שחקן בית, מבין את מעמדו כשוער שלישי ומתנהל בהתאם.

*

מגן ימני:

ארנסט מאבוקה – תרצו או לא, אף קבוצה לא תאריך חוזה לשחקן הרכב כדי להשאיל אותו. גם בעונה הבאה הוא יהיה המגן הימני הפותח של מכבי.

רז מאיר – משיקולי תקציב בעיקר. נכון שזו לא עמדתו הטבעית, אבל זה המקום היחיד בו הוא מציג רמה שמצדיקה מחליף במכבי, לדעתי. וזו גם עמדה בה הוא נדרש. בצד ימין בהתקפה יש טובים יותר גם על הספסל.

*

מגן שמאלי:

זר/טאלב טוואטחה – קשה לי לראות את מכבי וטוואטחה מגיעים לעמק השווה במשא ומתן כלכלי, ולכן הייתי "מבזבז" זר על העמדה.

סאן מנחם – כמו במקרה של חיימוב/גלזר, אם מוכן להיאבק על מקומו כשהוא יודע שברירת המחדל שהוא לא האופציה הראשונה לעמדה, אז להשאיר. במקרה בו לא מסתייע להביא את טוואטחה/זר, אז הייתי מנסה להביא את אורן ביטון ונותן לביטון ומנחם להיאבק על המקום מבלי להציב אחד מהם כעדיף בתחילת העונה.

יהב גורפינקל – במקרה בו יש לי רק אחד מכול הנזכרים לעיל, אז אני מחזיר את גורפינקל כדי להיות המחליף הראשון לעמדה.

*

בלם:

עופרי ארד – הבלם הטוב של מכבי בעונה החולפת.

זר – מעדיף להחליף את הנוכחי, אבל אם לא נמצא, טרנט סיינסבורי הוא לא אסון. לא מספיק טוב, אבל לא אסון. וצריך לקחת בחשבון התאקלמות ומחנה אימונים עם הקבוצה, בניגוד לעונה הנוכחית.

עאיד חבשי – אחרי עונה פחות טובה, אבל בלם בית עליון לגיטימי. אם מוכן להיות מחליף, זה יותר ממה שיש לרוב הקבוצות.

רמי גרשון – פשוט לא רואה את מכבי מצליחה להיפטר מהחוזה הזה. אם מכבי תצליח להחליף אותו, אז דויד אקווה כבלם רביעי זה מספיק.

*

קשר אחורי/מרכזי:

זר – קשר אחורי אמיתי. גרזן. קצב, מספר 6. כל שם אחר שתבחרו לעמדה הזו. פה הייתי שובר את החזיר המצומצם והמצ'וקמק של הקיץ.

נטע לביא – ליד קשר אחורי אני חושב שהוא יכול להיות מפלצת.

יובל אשכנזי – שחקן רוטציה מבחינתי. הרכב מול יריבות מתגוננות ומחליף מול כאלה שיוזמות יותר ועם אמצע יותר חזק.

מקסים פלקושצ'נקו – אולי לצד קישור חזק יותר יוכל לבוא יותר לדי ביטוי. בכל מקרה, טרם התייאשתי ממנו.

*

קשר התקפי:

צ'ארון שרי – יכול להיות אפילו טבו יותר כשצמד קשרים מאחוריו יבנו את ההתקפות וישאירו לו לבשל ולבעוט מרחוק. רוצה אותו קרוב יותר לרחבה.

ירדן שועה – תחת ההנחה שבלבול לא יהיה המאמן של מכבי בעונה הבאה (בניגוד לדעתי), מאמין ששועה יתחיל את העונה במכבי. העמדה הכי מתאימה לו היא מתחת לחלוץ או כחלק מצמד חלוצים. אבל לא באמצע לבד.

*

קשר/חלוץ באגף:

יאניק ווילדסחוט – ולחשוב שבסוף הסתיו חשבתי שצריך להחליף אותו. לגמרי להשאיר.

דולב חזיזה – מהיותר טובים של מכבי העונה.

סינטיהו סלליך – במחילה מידידי היקר טרקן, סלליך של סוף העונה מתחיל להזכיר את סלליך של לפני הפציעה. לא שם, אבל מתחיל. שחקן שאני רוצה במכבי. אין הרבה מחליפים בליגה ברמתו בעמדות הללו.

*

חלוץ:

ניקיטה רוקביצה – יש בכלל שאלה שמלך השערים של העונה צריך להישאר כחלוץ הראשון של מכבי?

גיל יצחק – נותן תוצרת יפה מאד בליגה השניה. יכול להיות חלוץ הקיר מהספסל שכל כך חסר למכבי.

סתיו נחמני – אני מעדיף שמוחמד עוואד יושאל ויחזור אלינו טוב יותר מהדלת הקדמית. עונה אחת כחלוץ מחליף בקבוצה הבוגרת יכולה להועיל לנחמני לדעתי. אם זה יהיה גדול עליו, תמיד אפשר להשאיל בינואר.

*

שונות:

שני האנשים שהיה לי הכי חשוב שיישארו במערכת הם לואיס ויסנטה מתיאו וניל קלארק. את הראשון כבר איבדנו. ממש מקווה שהשני יישאר פה. העונה, לראשונה מזה שנים הרבה, הקבוצה לא נפלה בכושר הגופני מאף קבוצה אחרת בליגת העל. לו מירב הקרדיט.

*

סיכום:

אם מנטרלים החזרת מושאלים והארכת חוזים, למעשה, הרכש שאני מבקש מסתכם מגן שמאלי, בלם וקשר אחורי. אפילו בקיץ כה קשה כלכלית, זו נראית לי דרישה הגיונית לחלוטין. וזה גם הגיוני שקבוצת ההתקפה הטובה בליגת תחזק בעיקר את החלק האחורי.